5 клас

11.01.2021

ІІ семестр

Розділ "Синтез і взаємодія мистецтв"

"Коли всі мистецтва всі разом"

11.01.2021

Тема "Взаємодія музики і літератури"

за підручником "Мистецтво(інтегрований курс), 5 клас, Л.М. Масол, 2013 р.  посилання на підручник https://shkola.in.ua/65-mystetstvo-5-klas-masol.html

Опрацювати стор. 132-135

Домашнє завдання - Наведіть 2 приклади різних програмних музичних творів  

Пісня складається з віршів і мелодії. Отже, вона поєднує такі види мистецтва, як музика та поезія. Спільною для них стає звукова інтонація. Саме вона, як ви вже знаєте, належить до основних засобів виразності музичного мистецтва. У літературі, зокрема в поезії, інтонації також належить важлива роль: вона надає слову емоційного забарвлення. 

У вокальних і хорових творах поетичний зміст передається словами, а музичні засоби емоційно доповнюють образ, посилюючи вплив на почуття людини. Відсутність слова в інструментальній музиці дещо обмежує її зображальні можливості. Тому виникла програмна музика. Це може бути просто назва п'єси, яка наштовхує на певний образ, або розгорнутий літературний сюжет. Наприклад, назва «Казки Віденського лісу» австрійського композитора Йоганна Штрауса передає загальний емоційний задум твору. 

Який танець звучить? Охарактеризуйте його музику, продовжіть ряд:

чарівний, фантастичний, польотний, граційний...

По-іншому застосовує програмність російський композитор Микола Римський-Корсаков у симфонічній сюїті «Шехеразада». Форма сюїти надає можливість утілення в музиці конкретнішої програми згідно з казковими сюжетами. У чотирьох частинах твору композитор симфонічними засобами втілює розповіді й діалоги казкових героїв, морський пейзаж, сцену народного свята. Яскрава картинність цієї музики зумовила постановку однойменного балету. Отже, у сюїті поєднано літературну і картинну програмність. 

Шехеразада

сл. і муз. Мусліма Магомаєва

 1. Знов у танку зорепаду

 Прилітає у дивні сни 

Чарівна Шехеразада і дарує казки свої. 

Ніби місяць світлий, ясний, 

Мов промінчики вгорі, 

Словом мудрим, загадковим 

Заворожиш до зорі. 

2. Ніжним поглядом вітає, 

Блиск очей, мов іскрить з-під вій. 

Та шкода, що сон минає, - 

Йде за обрій юних мрій. 

3. Втім, казковий світ покину

 І насправді я знайду 

Найвродливішу дівчину - 

Східну квітку чарівну. 

Музика взаємодіє не тільки з літературою, а й з образотворчим мистецтвом. Відомо, що музичні твори здатні викликати в нашій уяві певні візуальні образи. Особливо, якщо їх підказує конкретна назва або програма. І навпаки: вдивляючись у живописні картини із зображенням музикантів, ми можемо ніби почути, як «звучить» музика. Між видами мистецтва - літературою, музикою, живописом тощо - існують різноманітні зв'язки, як і зумовлюють і взаємодіють, і синтез мистецтв.


15.01.2021

Тема "Література і візуальні образи"

за підручником "Мистецтво(інтегрований курс), 5 клас, Л.М. Масол, 2013 р. посилання на підручник https://shkola.in.ua/65-mystetstvo-5-klas-masol.html

 Опрацювати стор. 136-139

Домашнє завдання Намалюйте ініціал свого імені, що допоможе зрозуміти

особливості вашого характеру. 

Як взаємодіє література з образотворчим мистецтвом? Найтісніше їх зв'язок виявляється в мистецтві створення книги. Адже саме художники-графіки добирають шрифти, створюють ілюстрації та книжкові мініатюри за літературними сюжетами. Завдяки візуальним образам до читачів краще доноситься зміст літературного твору, глибше розкривається задум автора. До художнього оформлення книжки належать обкладинки, заставки й кінцівки, в яких застосовують орнаментальні візерунки. Заставка відкриває розділ тексту, а кінцівка завершує останню сторінку або всю книгу. Так книжка стає справжнім витвором мистецтва.

На обкладинках до книжок, вітальних листівках тощо художники використовують різні шрифти, які мають відповідати образному змісту творів. 

Цирк - мистецтво, сповнене радості

18.01.2021
Тема "Музика в цирковій виставі"


за підручником "Мистецтво(інтегрований курс), 5 клас, Л.М. Масол, 2013 р. посилання на підручник https://shkola.in.ua/65-mystetstvo-5-klas-masol.html

Опрацювати стор. 140-143

Домашнє завдання -Перегляд фільму "Цирк" Чарлі Чапліна

Мистецтво цирку - одне з найдавніших. Воно виникло з первісних ігрищ та обрядів, пов'язано з трудовою і військовою діяльністю людей. Цирк існував у Стародавньому Єгипті, Давній Греції, Китаї, циркові номери включалися до виступів бродячих народних акторів - скоморохів. Якщо основою художніх образів у літературі є слово, а в музиці - звукова інтонація, то першоосновою художньої мови цирку є трюк - складна для виконання та емоційно вражаюча дія-видовище. Дії-трюки в супроводі музики, хореографії, слова, художнього оформлення утворюють цирковий номер - зразок синтезу мистецтва. 

Зазвичай циркові номери об'єднані певним сюжетом. Тоді виникає цілісна циркова вистава, де в кожного артиста свій образ: кумедний клоун, відважний дресирувальник, спритні гімнасти, сильні акробати. У такому поєднанні піднесеного, героїчного і комічного полягає один із секретів цирку як оригінального виду мистецтва. 

Успіх циркової вистави залежить від музики. Саме їй належить важлива роль у створенні загальної емоційної атмосфери в цирку. Яка ж музика звучить під куполом? Д ля цього використовують фрагменти з популярної класичної музики, а інколи створюють спеціальні твори для цирку, сповнені бадьорості, блиску, гумору. Урочистою має бути музика параду-алле - ходи артистів по арені в яскравих костюмах разом із дресированими тваринами. Зовсім інші настрої має викликати музика у процесі виконання ризикованих трюків фокусників або повітряних гімнастів. Для передачі відчуття тривожного чекання здавна застосовують барабанну дріб. Циркове свято завжди супроводжується музикою естраднодухового оркестру або біг-бенду. Він розміщується не в оркестровій ямі, а на спеціальному балконі над входом на арену. Колись у минулому в цирку грали переважно колишні військові музиканти. Звідси - традиційно значна роль духових інструментів у цирковій музиці. Нині до складу циркового оркестру входять і різні сучасні інструменти, зокрема саксофони, електрогітари.

Сьогодні старовинне мистецтво цирку шукає нові форми художнього вираження. У грандіозних феєричних шоу міжнародного цирку-театру Ді Солей (Цирк Сонця) беруть учать кілька тисяч акторів різних циркових професій із різних куточків світу. Усі вистави мають свій сюжет, до них спеціально пишеться музика: оперна і бапетна, мюзикли, рок-музика.

Нова сторінка літопису циркового мистецтва - технічні атракціони на кшталт вертикальних мотогонок під куполом або цирк на льоду і на воді, що приворожує незвичною красою серця своїх прихильників.

Перегляд фільму "Цирк" Чарлі Чапліна

22.01.2021

Тема "Запрошуємо на циркову виставу"

за підручником "Мистецтво(інтегрований курс), 5 клас, Л.М. Масол, 2013 р. посилання на підручник https://shkola.in.ua/65-mystetstvo-5-klas-masol.html 

Опрацювати стор. 144-147

Домашнє завдання  Створіть запрошення на циркову виставу 

Цирком називається не тільки розважальна вистава, а й сама архітектурна споруда, зазвичай округлої форми, завершена куполом. Саме під куполом ми можемо спостерігати виступи повітряних гімнастів.

Споруда може бути стаціонарною або пересувною - шапіто. Шатер, спеціально розгорнутий начас гастролей циркової трупи, після її від'їзду розбирається.

Циркові номери виконуються на круглій площадці - арені, або манежі. Її діаметр у всіх цирках світу становить 13 метрів, незалежно від розмірів споруди. Манеж відділяється від глядацьких місць жорстким бар'єром.

Місця для глядачів розташовані амфітеатром - ступенями, що поступово підіймаються навколо арени.

Роздивіться форми будівель цирку. Що незвичного ви помітили? Що об'єднує архітектурні споруди цирків різних країн? 

Створіть запрошення на циркову виставу 

Мистецькі поради

• Побудуйте композицію для циркового запрошення.

• Використайте оригінальний шрифт (наприклад створіть «танцюючі» літери або літеру-образ з улюбленим цирковим персонажем).

• Прикрасьте запрошення декором на циркову тему.

25.01.2021

Тема "Мистецький проект "Цирк""

за підручником "Мистецтво(інтегрований курс), 5 клас, Л.М. Масол, 2013 р. посилання на підручник https://shkola.in.ua/65-mystetstvo-5-klas-masol.html 

Опрацювати стор. -

Домашнє завдання - Намалюйте будь якого циркового персонажу

У царстві Мельпомени

29.01.2021

Тема "Музика і драматичний театр"

за підручником "Мистецтво(інтегрований курс), 5 клас, Л.М. Масол, 2013 р. посилання на підручник https://shkola.in.ua/65-mystetstvo-5-klas-masol.html 

Опрацювати стор. 148-151

Домашнє завдання

Театр - особливий вид мистецтва, завдяки якому можна здійснити захоплюючу подорож у будь-який куточок планети, зазирнути в різні епохи, навіть у майбутнє. 

Розрізняють драматичний, ляльковий і музичний театри, а також театр пантоміми

У драматичному театрі на сцені виступають актори, щоб розповісти про життя героїв, яких вони зображують. Діючими особами лялькового театру є ляльки, якими керують актори-ляльководи. У музичному театрі сюжет розкривається мовою співу, інструментальної музики і танцю. Пантоміма належить до виду сценічного мистецтва, у якому для передачі змісту і створення художнього образу використовуються пластично виразні рухи, жести й міміка. Нерідко виступ актора міма супроводжується музикою, яка створює емоційну основу образу. Пантоміма входить до театрального і циркового мистецького синтезу, вона є складовою балетної вистави.

Театральна вистава відбувається на спеціальному майданчику - сцені. Найближчі до сцени глядачі сидять у партері, за ними на поступовому підвищенні розташований амфітеатр, над ним - бельетаж, а вище - балкон. 

Роберт Шуман - один з найцікавіших композиторів, чиє життя одночасно захоплює, викликає співчуття і вражає. Його музичні твори зачаровують красою, яскравими образами, а особистість сповнена загадок. Яким він був насправді? Дослідники відзначають, що Шуман знаходився в двох станах: шалено щасливий, що не міг навіть розмовляти, або надзвичайно пригніченому, в якому не міг вимовити й слова. До того ж він постійно був занурений в свій світ мрій. Цей нереальний світ композитор і переносив в свої музичні твори. Так, в "Карнавалі" Шуман відобразив всі свої дивовижні якості, всю суперечливу і емоційну натуру

"Карнавал" Р. Шумана дуже яскраво втілив ідейно-естетичну концепцію композитора. Її головною і першочерговою метою була боротьба з рутиною і міщанством в житті і в мистецтві. Варто зазначити, що подібна публіцистична прихильність, яку можна спостерігати в фортепіанному циклі, була нововведенням у сфері композиції

Цікаві факти

  • "Карнавал" - це цикл з невеликих п'єс, які малюють яскраві картинки - гостей свята і саму атмосферу. Здавалося б, в ньому повинні відображатися свято, веселощі і нічого більше, але не все так просто ... До речі, за іронією долі, тема карнавалу пов'язана з трагічними подіями в житті композитора, що трапилися кілька років по тому. Після невдалої спроби самогубства, коли він кинувся вночі в річку, і рибалки його витягли з крижаної води, рятувальники вели збожеволілого Шумана крізь карнавальний натовп. Як відомо, після цього він прийняв рішення відправитися до психіатричної лікарні, звідки вже не повернувся ...
  • У п'єсі "Кіаріна" показаний образ Клари Вік, на той момент учениці і приятельки композитора. Це вона, через деякий час, стане відомою піаністкою і дружиною Шумана.
  • У п'єсі "Естрелла" композитор втілив образ Ернестіна фон Фрікка. Саме в неї був закоханий Шуман і молоді люди навіть були заручені, однак незабаром Ернестіна була змушена виїхати в Лейпциг і з часом їх почуття охололи, а заручини були розірвані

Всі представлені мініатюри циклу контрастні один одному, але в цій контрастності образів, які стрімко змінюють один одного, і криється головний "секрет", що допомагає утримувати увагу слухачів протягом усього твору.

вступ викладено у вільній формі і починається з призовних фанфар. Воно пронизане швидко змінюються жанровими елементами (поєднання різної танцювальної музики), що надає п'єсі якусь фантастичність.

"П'єро"- друга п'єса в циклі, малює образ меланхолійного героя. Вона різко контрастна вступу і володіє декламаційними інтонаціями і якоїсь незграбністю. Музика точно малює портрет героя - повільного, внутрішньо скутого П'єро, який схильний більше до філософствування, але зобов'язаний веселити публіку.

"Арлекін"- ще один герой з commedia dell'arte і він являє собою повну протилежність П'єро. Арлекін завжди в русі, спритний і рухливий, що дуже добре передав композитор в музиці за допомогою звукоизобразительности.

"ЕВЗЕБІЯ"- це повільна, лірична імпровізаційна п'єса. Основна мелодія складається з питальних інтонацій, хроматичних ходів, малюючи ліричний образ Евзебія.

"Флорестан"Представляє з себе противагу Евзебія. Він знаходиться в постійній зміні динамічних відтінків і музичного матеріалу. Настрій дуже швидко змінюється від патетичного монологу до стрімкого вальсу. Дуже незвичайними прийомами Шуман малює портрет цього героя, який дивує своєю реалістичністю.

Змінює "Флорестана" серія масок, кожна з яких також наділена яскравими характеристично рисами. "кокетка"Поєднує в собі танцювальні елементи з примхливим ритмом."метелики"- приковують до себе увагу завдяки легким і витонченим елементам."танцюючі літери"- вдає із себе вальс, але він змінений до такої міри, що звучить фантастично.

Після низки масок, з'являються знову портрети давидсбюндлерів.

"Кіаріна"І"Естрела"Відтіняють поява"Шопена", Який постає в" Карнавалі "справжніми ліриком, автором поетичних ноктюрнів. Шуман спеціально використовує цілий ряд прийомів, які дуже характерні для фортепіанного стилю Шопена, щоб якомога яскравіше передати його образ. 

Знову з'являються маски "Панталоне і Коломбіна", Вони швидше служать для того, щоб яскравіше виділити образ, представлений в наступній п'єсі" Німецький вальс ". Шуман малює портрет Паганіні, який показаний справжнім романтиком. 

п'єса "визнання" насичена ліричним почуттям, а наступна за нею"прогулянка" навпаки, вдає із себе яскраву жанрову сценку. 

"Карнавал" - геніальний твір за своїм задумом і сміливості втілення. Особлива його принадність у тому, що до цих пір ці мініатюрні сцени вражають і захоплюють слухачів глибиною свого задуму, проникливим ліризмом і приголомшливим музичним матеріалом.

01.02.2021

Тема "Театральна афіша повідомляє"


Театр починається з афіши, саме завдяки афіші ми можемо отримати основну інформацію про виставу задовго до її початку. У ній повідомляється назва і адреса театру, дата вистави, прізвища режисера, художника-постановника, композитора, звукорежисера, головних виконавців. Афіша, програмка і буклет, як і зазвичай гарно ілюстровані, - це своєрідні друковані путівники по театру. 

Афіша, як різновид мистецтва плаката, покликана привертати увагу глядача з великої відстані. Саме тому вона має бути зрозумілою з першого погляду. Які прийоми допоможуть художникові швидко і доступно донести інформацію до глядача? Головним засобом виразності в афіші є композиція. Вона має бути чіткою, лаконічною, виразною. Для цього художник узагальнює, тобто спрощує зображувані образи, відмовляючись від дрібних другорядних деталей. Кольорова гама має посилювати виразність афіші. Тому художник уникає використання великої кількості барв та нюансних кольорових сполучень. Текст повинен бути стислим і гармонійно поєднуватися із зображенням, шрифт - відповідати змісту і легко читатися. Великі розміри афіші допомагають швидко й легко прочитати зміст і отримати потрібну інформацію. Як будь-який твір друкованої графіки, афіші створюються художниками, а тиражуються у друкарні.

08.02.2021

"Ляльковий театр"

Театр ляльок - один із різновидів театру. У виставах театру ляльок зовнішність та дії персонажів зображуються або позначаються ляльками. Ляльками-акторами зазвичай керують люди, актори-ляльководи, а іноді автоматичні пристрої. Тоді ляльок-акторів називають ляльками-роботами. Слід зазначити, що словосполучення «ляльковий театр» є некоректним і ображає професійну гідність лялькарів, оскільки прикметник «ляльковий» асоціюється з поняттям«несправжній». Правильно говорити: «театр ляльок», так, до речі, називаються всі професійні театри анімації.Першим театром ляльок в Україні, традиції якого сягають Пізнього Середньовіччя, можна вважати вертеп, а перший професійний театр ляльок в Україні відчинив свої двері у Києві (тепер Київський державний академічний театр ляльок) 27 жовтня 1927 року. Спочатку він був заснований як філія Театру юного глядача. Перший театральний сезон у цьому театрі було відкрито двома виставами - «Старовинний петрушка» та «Музики» за Л. Глібовим у постановці П. Щербатинського.Сьогодні існують різні види ляльок для вистав. Найвідоміші з них - рукавичні (різновид - пальчикові); тростинні; маріонетки; пласкі (використовують у тіньовому театрі); автомати (механічні). (Учитель докладно розповідає про кожний вид театральної ляльки.)Фізкультхвилинка

 Розділ "Наймолодша муза" 

12.03.2021

Тема "Музика в кіно"

 

за підручником "Мистецтво(інтегрований курс), 5 клас, Л.М. Масол, 2013 р.

посилання на підручник https://shkola.in.ua/65-mystetstvo-5-klas-masol.html

Опрацювати стор. 183-185

Домашнє завдання - створити ескізи кінообразів музикантів

      

15.03.2021

Тема: "Художник у кіно"


за підручником "Мистецтво(інтегрований курс), 5 клас, Л.М. Масол, 2013 р.

посилання на підручник https://shkola.in.ua/65-mystetstvo-5-klas-masol.html

Опрацювати стор. 186-187

Домашнє завдання - створити образ героя кінофільму "Золотий ключик" 


Види кіномистецтва: 

ігрове (художнє) кіно; 

неігрове кіно (документальне та науково-популярне);

мультиплікаційне кіно

Посилання на фрагмент кінофільму "Пригоди Буратіно"  https://www.youtube.com/watch?v=Ij6TOPUt_wo

22.03.2021

Тема "Образи анімації"

за підручником "Мистецтво(інтегрований курс), 5 клас, Л.М. Масол, 2013 р.

посилання на підручник https://shkola.in.ua/65-mystetstvo-5-klas-masol.html

Опрацювати стор. 188-191

Домашнє завдання - переглянути "Козацький серіал" та створити ілюстрацію до будь-якої серії. 

26.03.2021, 05.04.2021

Тема "Як створюється мультфільм"

Мистецький проект "Парк героїв української анімації" 

за підручником "Мистецтво(інтегрований курс), 5 клас, Л.М. Масол, 2013 р.

посилання на підручник https://shkola.in.ua/65-mystetstvo-5-klas-masol.html

Опрацювати стор. 192-193

Домашнє завдання - намалюйте героя української анімації, якого ви б хотіли бачити в парку розваг (типу Діснейленду)


09.04.2021

Розділ "Ансамбль: у єдності - гармонія"

Тема" Музичні те хореографічні ансамблі"

за підручником "Мистецтво(інтегрований курс), 5 клас, Л.М. Масол, 2013 р.

посилання на підручник https://shkola.in.ua/65-mystetstvo-5-klas-masol.html

Опрацювати стор. 194-199

Домашнє завдання - виконання пісні "Золоте весілля"

"Піккардійська терція" - "Старенький трамвай" 

Ансамбль "Марічка" (слова Степан Сабадаш") - пісня "Марічка"

Національний камерний ансамбль "Київські солісти" https://www.youtube.com/watch?v=16V2XA2iy-0

Пісня "Золоте весілля"

1. До бабусі і до дідуся 

Зібралась у дім родина вся, 

І сьогодні "Гірко!" їм кричать 

Сорок правнуків і двадцять п'ять внучат. 

Приспів: 

Наші бабуся із дідусем, 

Просимо вас поруч сісти. 

Наші бабуся із дідусем - 

Перші в оркестрі солісти. 

Наші бабуся із дідусем - 

Пара на радість багата. 

Наші бабуся із дідусем, 

Знов, як колись - молодята. 

В пару цю закохані усі: 

Дітлахи, матусі, татусі. 

У бабусі є співацький хист, 

А дідусь у нас - завзятий танцюрист. 

Приспів. 

У святковий у весільний день

 Їм бажаєм щастя і пісень, 

Тож піднімем кухлі у руках, 

Вип'ємо за них парного молока!

12.04.2021

Тема "Архітектурний ансамбль"

за підручником "Мистецтво(інтегрований курс), 5 клас, Л.М. Масол, 2013 р.

посилання на підручник https://shkola.in.ua/65-mystetstvo-5-klas-masol.html

Опрацювати стор. 200-203

Домашнє завдання - намалювати вітраж "Смачний натюрморт"


16.04.2021

Тема "Музика свят і розваг"

за підручником "Мистецтво(інтегрований курс), 5 клас, Л.М. Масол, 2013 р.

посилання на підручник https://shkola.in.ua/65-mystetstvo-5-klas-masol.html

Опрацювати стор. 204-207

Домашнє завдання - прослухати репертуар музичних фонтанів світу

https://www.youtube.com/watch?v=8mH5dMsPwD0

https://www.youtube.com/watch?v=a96PFU4lUkw

https://www.youtube.com/watch?v=YJnaDE5v1Qg

Гендель "Музика на воді" - сюїта №2


Респігі "Фонтани Риму"

19.04.2021

Тема "Садово-паркове мистецтво"

за підручником "Мистецтво(інтегрований курс), 5 клас, Л.М. Масол, 2013 р.

посилання на підручник https://shkola.in.ua/65-mystetstvo-5-klas-masol.html

Опрацювати стор. 208-211

Домашнє завдання - намалювати фрагмент парку

23.04.2021

Тема "Карнавал"

за підручником "Мистецтво(інтегрований курс), 5 клас, Л.М. Масол, 2013 р.

посилання на підручник https://shkola.in.ua/65-mystetstvo-5-klas-masol.html

Опрацювати стор. 212-215

Домашнє завдання - здійснити віртуальну екскурсію та дізнатися більше про карнавальні традиції країн світу

27.04.2020

Тема: Карнавальні костюми і маски

за підручником "Мистецтво(інтегрований курс), 5 клас, Л.М. Масол, 2013 р.

посилання на підручник https://shkola.in.ua/65-mystetstvo-5-klas-masol.html

Опрацювати стор. 216-217

Домашнє завдання - намалюйте ескіз маски для святкового карнавалу

Театральна маска - символ Веніціанського карнавалу.

На Веніціанському карнавалі дозволене спілкування - мова жестів.

Грим - символ Бразильського карнавалу.


Розділ "Час новітній створює красу"

29.04.2020, 04.05.2020

Тема: Телебачення - погляд у світ

за підручником "Мистецтво(інтегрований курс), 5 клас, Л.М. Масол, 2013 р.

посилання на підручник https://shkola.in.ua/65-mystetstvo-5-klas-masol.html

Опрацювати стор. 218-221

Домашнє завдання - напишіть 5 телепередач на теми мистецтва (наприклад, "Україна має талант" (різножанровий вид мистецтва), "Танцюють всі" (хореографія) тощо).

06.05,11.05

Тема: "Дизайн"

за підручником "Мистецтво(інтегрований курс), 5 клас, Л.М. Масол, 2013 р.

посилання на підручник https://shkola.in.ua/65-mystetstvo-5-klas-masol.html

Опрацювати стор. 222-225

Домашнє завдання - виконайте логотип тварини для карти зоопарку

13.05.2020

Електронна музика

за підручником "Мистецтво(інтегрований курс), 5 клас, Л.М. Масол, 2013 р.

посилання на підручник https://shkola.in.ua/65-mystetstvo-5-klas-masol.html

Опрацювати стор. 226-227

Домашнє завдання -прослухати саундтрек Алли Загайкевич до кінофільму «Мамай» 

Електронна музика не має меж, її звуки народжуються на всіх континентах. Чимало нових стилів і течій з'явилися на батьківщині надсучасних технологій - в Японії. Легендою японської електронної музики вважають композитора й виконавця Ісао Томіта, який створює на синтезаторі електронні композиції для театру, кіно та телебачення. 

З цією метою він заснував електронну музичну студію, де він записує електронні аранжування класичної музики, зокрема «Танок сніжинок» Клода Дебюсі, «Картинки з виставки» Модеста Мусоргського. Його інтерпретації знайомих мелодій вражають неперевершеним, абсолютно новим звучанням.

В одному з інтерв'ю митець зазначив: «Раніше музикант міг оперувати тільки звуками існуючих інструментів. Однак композитор не міг створювати звуки сам. Але синтезатор пропонує нам таку саму палітру звуків, як і палітра фарб у художника. А звуки синтезатора неможливо уявити заздалегідь. І в цьому - море можливостей. Візьмемо для прикладу картини Сальвадора Далі. Іноді в них поєднуються реалістичні і фантастичні образи. Так само в електронній музиці».

Музичний словничок

Синтезатор - електронний музичний інструмент, який синтезує звуки за допомогою генераторів звукових хвиль.

Інструмент має кілька різновидів: цифрові, віртуальні, аналогові. Синтезатор у вигляді корпусу з клавіатурою називається клавішним синтезатором.

Слухання музики.

Електронна версія музики Модеста Мусоргського (уривок "Гном" і "Баба Яга")

· Які відчуття викликає електронна музика?

· Схарактеризуйте її особливості.

· Які засоби виразності переважають?

Серед українських музикантів, які створюють електронну музику поряд із академічними жанрами, вирізняється молодий композитор Алла Загайкевич. Вона успішно опанувала сучасні технології звукоутворення. У своїх оригінальних творах вона поєднує комп'ютерні засоби із звучанням традиційних інструментів. 

За саундтрек до кінофільму «Мамай» А.Загайкевич була нагороджена Національною премією ім.. О.Довженка.

18.05.2020

Інсталяція

за підручником "Мистецтво(інтегрований курс), 5 клас, Л.М. Масол, 2013 р.

посилання на підручник https://shkola.in.ua/65-mystetstvo-5-klas-masol.html

Опрацювати стор. 228-229

Домашнє завдання - створення інсталяції з головним героєм Мишеням із пісні  (колаж). Орієнтовні теми: "Мрію стати зіркою","Мрію побачити весь світ" 

22.05.2020

Східний музичний театр

за підручником "Мистецтво(інтегрований курс), 5 клас, Л.М. Масол, 2013 р.

посилання на підручник https://narodna-osvita.com.ua/page,57,686-pdruchnik-mistectvo-5-klas-l-masol-skachati.html

Опрацювати стор. 230-233

Домашнє завдання - ознайомтесь із мистецтвом східного театру тіней

 І ось знову ми подорожуємо до східних країн. Синтетичні мистецтва - цирк, театр, кіно - набули в Індії, Китаї, Японії та інших країнах Сходу неповторних рис і різноманітних форм.

Уявіть собі театр без декорацій! У традиційному східному театрі їх не було. Тому акторам доводилося розкривати зміст постановки лише завдяки власній майстерності. І це ще не всі особливості. У традиційному східному театрі всі ролі, навіть жіночі, грають лише чоловіки. Персонажі втілюють певні характеристики - амплуа: Жартівник, Добродій, Скривджений, Злий тощо. Кожний персонаж має свій особливий костюм, грим, перуку.

У Пекінській опері чотири основні амплуа: герой (шен) і героїня (дань), «розфарбована особа» (цзін) і комік (чоу). Актор веде діалог не лише словом і співом, а й «мовою жестів».

Театральне мистецто в Індії також, має дуже глибокі корені. Стрижнем індійського театру став танець, тому його називають музично-танцювальною драмою. Слово, музика і танець тут є однаково важливі. Склалася танцювальна драма за стародавнім епосом, яку зазвичай виконували просто неба під місячним світлом. Спектакль супровожував оркестр (індійські струнні інструменти, барабани, цимбали).

Амплуа- виконання актором певних ролей, що відповідають характеру його дарування і зовнішнім даним (трагік, комік тощо).

1. Назвіть основні риси східного театру.

2. Які характерні особливості Пекінської опери?

3. Розкрийте, як проявляється синтез мистецтв у театрі Індії. Чому, на вашу думку, його називають музично-танцювальною драмою?

4. Яку роль відіграє мистецтво гриму у східному театрі? Поміркуйте, де в нашому житті потрібно мистецтво гриму.

25.05.2020

Кіно і цирк Сходу

за підручником "Мистецтво(інтегрований курс), 5 клас, Л.М. Масол, 2013 р.

посилання на підручник https://narodna-osvita.com.ua/page,57,686-pdruchnik-mistectvo-5-klas-l-masol-skachati.html

Опрацювати стор. 234-233

Домашнє завдання - Використовуючи рослинні мотиви та образи фантастичних декоративних птахів, створіть ескіз ширми для китайської опери (кольорові олівці). 

Давні театральні традиції набули нового звучання в акторсвкій грі та музичному оформленні сучасного ІНДІЙСБКОГО кіно. Індійсвке кіно, яке ще називаютв Болівуд, досить своєрідне. Сюжети філвмів побудовані на простих життєвих історіях, де переплітаються любов і ненависть, доброта і злочини. Самобутньою ознакою індійських кінофільмів залишається, з одного боку, насиченість традиційними співом і національними танцями, з іншого - їх поєднання із сучасними музичними інтонаціями і ритмами. Через те, мабуть, кожний індійський фільм можна віднести до жанру мюзиклу.

Подивіться фрагменти з індійських кінофільмів «Зіта і Гіта» (танці головної героїні), «Мільйонер із трущоб» (Ringa Ringa).

Які характерні інтонації співу? 

Звучання яких музичних інструментів під час танців ви почули? 

Зверніть увагу на особливості акторської гри: виразність міміки й пластики.

У Японії набуло популярності мистецтво мультиплікації, яке отримало назву аніме. Телевізійні мультсеріали створюються для дітей, підлітків і дорослих. Джерелом змісту найчастіше виступають неймовірно популярні в Японії комікси мата. Навіть у школі дітей навчають їх малювати. Манга складає приблизно четверту частину всієї друкованої продукції країни! Вони випускаються у вигляді щотижневих або щомісячних журналів або спеціальних видань.

Аніме відрізняється графічним стилем - характерною прорисовкою персонажів. Значну увагу художники-аніматори приділяють очам - зазвичай великим і виразним. Інші деталі обличчя часто зображуються умовно, наприклад, кількома хвилястими лініями. По очах можна зрозуміти характер, що буквально «написаний» на обличчі. Позитивні, веселі, доброзичливі герої часто зображуються з великими, блискучими очима; похмурі - зі звуженими; очі хитрих персонажів схожі на очі лисиці; негативних - на очі хижого птаха.

Музика в аніме складається з пісень, тем для заставки на початку і в кінці фільму, звукових ефектів. Створенням музики і виконанням пісень для аніме займаються найталановитіші композитори, співаки, поп-зірки, відомі музичні групи, адже саме музичний супровід здатен створити потрібний настрій, а нерідко й визначити успіх фільму. Тому музична композиція стає своєрідною «візитівкою» серіалу.

Із давніх-давен у східних країнах високо цінується циркове мистецтво. Китайський акробатичний цирк «Райське шоу з Піднебесної» вважається найдревнішою цирковою трупою у світі. Сьогодні він складається зі 100 артистів-акробатів, більшість із яких - уславлені спортсмени, удостоєні численних нагород і призів за свою майстерність. У репертуарі цирку багато цікавих трюків, але навіть з-поміж, них унікальним є жонглювання зонтиками. Такий суто китайський трюк не може повторити ніхто інший, адже це мистецтво шліфувалося тисячоліттями, а його секрети передавалися від покоління до покоління лише представникам циркових акробатичних династій. На відміну від європейських циркових родин, у циркових школах Китаю дітей починають навчати з трирічного віку. Тому не дивно, що китайські акробати славляться своєю дивовижною гнучкістю, жонглери - спритністю, а гімнасти примудряються виконати за допомогою своїх тіл навіть різні ієрогліфи.

Створіть власний вебсайт безкоштовно! Цей сайт створено з допомогою Webnode. Створіть свій власний сайт безкоштовно вже сьогодні! Розпочати